perjantai 13. kesäkuuta 2014

Harjoittelijat laittaa vahingossa väärää säätä tulemaan

Jossain vaiheessa olin monta päivää kotona ja pojilla oli paikallinen jalkapalloturnaus. Nyt tulee TV:stä joku toinen jalkapalloturnaus.

Nyt olemme siirtyneet mökille äitini, nuorimmainen, 13-vuotias ja minä. Etenkin pojalle tekee hyvää olla "miehenä talossa" ja poissa kotikuvioista: hänen loman alkuunsa oli ehtinyt kuulua hengästyttävä määrä harrastamista sekä seuroissa että kavereiden kanssa ja lopun aikaa koneella istumista. Täällä saa ihmetellä vesipumpun toimimista tai toimimattomuutta, seurustella mummun kanssa ja olla vapaa sähköstä.

Olen päivystänyt ja päivystän juhannuksen jälkeiseen maanantaihin asti. On tässä muutama vapaapäiväkin välissä. Hyvä niin. Muuten saattaisi keskittyminen herpaantua ja alkaa tulla väärää säätä. Eilen käytiin seuraavanlainen tekstiviestikeskustelu puolison kanssa:

"Mitä sinä olet tehnyt säälle, sataa kamalasti ja on kylmä!"

"...no kun minulla on täällä harjoittelija tänään"

"Harjoitteletteko te oikealla säällä!?!"

Minulla oli siis edellisessä vuorossa seuranani kesätyöntekijä harjoittelemassa. Oli aika löysä päivä, kun harjoittelija teki työt ja seurasin sivusta.

Ei kommentteja: